Medical Taping

Wat is Medical Taping?

Medical Taping Concept

Het Medical Taping Concept is een van oorsprong Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op gewrichten, maar tevens de spierfunctie, de bloed-en lymfcirculatie stimuleert en ondersteunt.

Medical Taping gebruikt elastische tapes die spieren ondersteunen zonder ze te beperken. De normale spieractiviteit verbeterd dan het herstel.

Hoe werkt het?

De elastische tape zorgt door een speciale manier van aanbrengen dat de huid lokaal wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddellijk de druk onderhuids verminderd in het blessuregebied, waardoor de bloedsomloop en de lymfestroom zich ( lokaal) kunnen herstellen.

Hierdoor neemt de druk op de pijnreceptoren af en de pijn vermindert of verdwijnt daardoor zelfs helemaal. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitstrekt dan de reguliere behandeling van een half uur. Omdat de tape meerdere dagen kan blijven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen, ontstaat een unieke 24- uurs behandeling.

Gevolg: pijnvermindering en een snellere genezing

Eigenschappen van CureTape

•Het is een elastische, zelfklevende tape op kwalitatief hoogwaardig katoen

•Antiallergische acryl kleeflaag

•Waterproof ( douchen is dus gewoon mogelijk)

•Zonder toevoeging van medicijnen

Waar wordt het voor gebruikt?

•( na) behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten

•Herstellen van de bloedcirculatie en de lymfeafvoer

•Houdingscorrectie

•Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting ( zoals muisarm, tennis- of golfarm).

•Bestrijding van ( spannings) hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel

Tijdens de behandeling kan door de behandelend fysiotherapeut(e) in overleg gebruik gemaakt worden van deze tape.

Als blijkt dat de tape een toegevoegde waarde heeft voor de behandeling kan u een rol tape aanschaffen tegen de dan geldende inkoopprijs prijsindicatie +/- 10 euro)

In de praktijk van Fysiotherapie Overschie zijn de volgende fysiotherapeuten die de cursus hebben gevolgd:

•Esther Boots

•Isolde Briel

•Els van den Heuvel (ook lymfetaping)

•Annemiek Kattevilder

•Esther Roelofs